Hulpmiddelen

Heeft u een lichamelijke beperking of bent u niet meer zo goed ter been? Dan zijn er voor u verschillende hulpmiddelen die u thuis kunnen ondersteunen. 

Wat is een hulpmiddel?

Bij een hulpmiddel kunt u denken aan een rolstoel, toiletverhoger, douchestoel of traplift. Meer informatie hierover vindt u op www.hulpmiddelenwijzer.nl.

Vraag een gesprek over een hulpmiddel aan als:

  • U zich door ziekte of handicap niet goed meer kunt redden.
  • U uw probleem niet zelf kunt oplossen.
  • Uw omgeving u niet kan helpen.

U voert een (gratis) gesprek met een gespreksvoerder Wmo. Samen kijkt u naar de mogelijkheden die voor u passend zijn.

Ik wil een gesprek aanvragen

Dat kan met het volgende formulier:

Melden hulpvraag Wmo Log in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord.

Wilt u uw melding niet online indienen? Download dan het meldformulier (pdf, 233Kb). Vul het formulier in en stuur het naar ons op. Dat kan op de volgende manieren:

  • Per post naar Postbus 175, 8180 AD Heerde.
  • Per beveiligde e-mail via Zivver. Dit is een programma om e-mails met vertrouwelijke gegevens met versleuteling te versturen.

Heeft u hulp nodig bij het invullen van het formulier? Maak dan een afspraak met het formulierenteam.

Overige informatie

Bij een thuiszorgwinkel van Vérian of Medipoint kunt u veel (eenvoudige) hulpmiddelen huren, zoals krukken of een rollator. Als de thuiszorgwinkel een contract heeft met uw zorgverzekeraar, is dit vaak gratis. Informeer hierover bij uw zorgverzekeraar.

Koopt u zelf een hulpmiddel? U kunt een leverancier kiezen die u wenst. De gemeente Heerde heeft een overeenkomst met Medipoint en Meyra waardoor u hulpmiddelen kunt kopen voor een lagere prijs. Voor het leveren van trapliften heeft de gemeente een overeenkomst met Otolift.